گزارشی از آخرین وضعیت پخشان عزیزی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – روز گذشته، پخشان عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در زندان اوین محبوس است، به بیمارستان منتقل و پس از معاینات پزشکی به زندان بازگردانده شد.

خانم عزیزی از سه ماه پیش تاکنون از ملاقات با خانواده محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پخشان عزیزی، زندانی سیاسی که به دلیل اتهام «بغی از طریق عضویت در جمعیت‌های معارض کشور» به اعدام محکوم شده است، روز گذشته سوم مهرماه، به بیمارستان خارج از زندان اعزام و پس از انجام معاینات و عکسبرداری و تجویز دارو، به زندان اوین بازگردانده شد.

یک منبع نزدیک به خانواده وی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: خانم عزیزی از مشکلات جسمی همچون سردردهای مزمن و کمردرد رنج می‌برد و با وجود درخواست‌های مکرر برای رسیدگی پزشکی، پس از مدتها انتظار به بیمارستان منتقل شد. به گفته پزشکان، وی برای تکمیل مراحل درمان و انجام معاینات ماهانه باید مجدداً به بیمارستان اعزام شود.
خانم عزیزی از سه ماه پیش به دستور کمیته انضباطی زندان اوین از ملاقات با خانواده محروم شده است. وی همچنین در مرداد ماه سال جاری با پرونده‌ای جدید در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین مواجه و به «آشوب در زندان» متهم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پخشان عزیزی در تاریخ هشتم خردادماه سال جاری در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد و او از بابت اتهام بغی به اعدام محکوم شد.

پخشان عزیزی، اهل مهاباد، پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. وی در تاریخ سیزدهم مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از چهار ماه بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. همچنین، در سال ۱۳۸۸ نیز به اتهام فعالیت سیاسی بازداشت و پس از چهار ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۷/۰۴